
Myynti ja markkinointiviestintä, liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
Vain oppisopimuksella
Muuttuva maailma ja digitalisoituva liiketoimintaympäristö haastavat myynnin ja markkinoinnin johtamista. Tämän koulutuksen avulla saat yrityksesi menestymään ja tarjoamaan entistä vaikuttavampia palveluita asiakkaille. Saat konkreettisia työkaluja, joilla kehität myynnin ja markkinoinnin tuloksellisuutta. Opit ymmärtämään myynnin ja markkinoinnin kokonaiskuvaa, jossa toiminta tukee organisaation liiketoiminnan tavoitteita ja strategiaa digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet huomioiden.
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on suunnattu esimies- ja asiantuntijatasolla työskenteleville myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille. Koulutuksesta saat valmiudet toimia myynnin ja markkinoinnin johto- ja suunnittelutehtävissä.
Tutkinnon sisältö
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä.
Tutkinnon pakollinen osa, 60 osp
- Vastuualueen liiketoiminnan suuunnittelu ja toteuttaminen
Osaamisalan valinnainen osa 1, 60 osp
- Myynnin johtaminen
Osaamisalan valinnaiset osat 2, 60 osp (valitaan yksi)
- Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen
- Digitaalisen myynnin kehittäminen
- Yksikön myyntityön ja valikoiman kehittäminen
- Brändin kehittäminen
- Tutkinnon osa toiselta osaamisalalta
- Kaupan osaamisala, valinnaiset osat 2
- Tuoteryhmän asiantuntijana toimiminen
- Ryhmän esimiehenä toimiminen
- Kaupan osaamisala, valinnaiset osat 2
Kaikkiin valinnaisiin tutkinnon osiin pääset tutustumaan ePerusteet-palvelussa.
Koulutustyyppi
Erikoisammattitutkinnot
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opiskelumuoto
Monimuoto-opiskelu
Opiskelupaikka
Lahti, Lahden keskustakampus
Koulutusvaihtoehtoja
Koulutus tarjoaa sinulle laajan ymmärryksen digitaalisen myynnin ja verkkokaupan osa-alueista. Koulutuksen myötä osaat suunnitella ja hyödyntää digitaalisia kanavia myynnissä, käynnistää oman verkkokauppatoiminnan ja kehittää sen tuloksellisuutta. Lisäksi saat valmiuden hyödyntää Amazonin verkkokauppa-alustaa, joka tarjoaa helpon väylän kansainvälisille markkinoille. Koulutuksen aikana suoritat tutkinnon osan digitaalinen myynnin kehittäminen, liiketoiminnan erikoisammattitutkinnosta.
Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu digitaalisen myynnin sekä verkkokaupan aloittamisesta ja kehittämisestä kiinnostuneille työntekijöille.
Koulutuksen tavoite
- Kokonaisvaltaisen kuvan digitaalisista kanavista myynnin välineenä
- Avaat palvelusi ja tuotteesi uusille potentiaalisille asiakkaille
- Laajennat myyntikanaviasi ja markkinointiosaamistasi
- Käytännön osaamista verkkokaupan perustamiseen, ylläpitoon ja kehittämiseen
- Koulutuksen Amazoniin myyntialustana.
Koulutuksen aloitus, kesto ja sisältö
Aloitus elokuu 2022, kesto noin vuosi.
- 18.8.2022 Sähköisen liiketoiminnan suunnittelu
- 8.9.2022 Digitaalisuus työssä
- 15.9.2022 Verkkokauppa-alustat ja verkkosivusuunnittelu
- 13.10.2022 Monikanavainen myynti ja asiakaspalvelu
- 8.12.2022 Verkkokaupan logistiikka ja markkinointi
- 17.1.2023 Digitaalisen myynnin suunnittelu ja kehittäminen
- 19.1.2023 Verkkokaupan juridiikka ja tietosuoja
- 15.2.2023 Verkkokaupan hakukonemarkkinointi ja analytiikka
- Verkkokurssi: Myynnin ja markkinoinnin perusteet Amazon verkkokaupassa.
*Lähipäivien lisäksi koulutus sisältää verkko-opiskelua. Opiskelijan oppimista tuetaan ohjausklinikoiden muodossa.
Koulutuksen hinta
Oppisopimuksena koulutus on maksutonta.
Ota yhteyttä, ja kysy lisää
Ilmoittaudu mukaan 10.8.2022 mennessä lehtori Joonas Liimatainen.