
Myynti ja markkinointiviestintä, liiketoiminnan ammattitutkinto
Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
Myynti ja markkinointi on keskeinen osa tuottavaa liiketoimintaa. Niiden monimuotoistuminen ja digitalisoituminen muuttaa osaamisen ja työn vaatimuksia. Liiketoiminnan ammattitutkinnon myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala tarjoaa mahdollisuuden hankkia uutta osaamista tai päivittää aiempaa vastaamaan nykyaikaisen työn vaatimuksia. Myynnin koulutus antaa valmiuksia toimia monipuolisissa myyntityön tehtävissä. Valitessasi markkinoinnin opinnot saat valmiuksia toimia markkinointiassistentin tai vastaavan tehtävissä. Pääpaino koulutuksessa on digimarkkinoinnissa. Halutessasi voit myös kehittää visualistin taitojasi somistusopintojen avulla.
Hae Salpaukseen opiskelemaan myyntiä ja markkinointiviestintää ja päivitä osaamisesi!
Tutkinnon sisältö
Liiketoiminnan ammattitutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä. Tutkinnon pakollisen osan lisäksi, valitaan kaksi tutkinnon valinnaista osaa.
Tutkinnon pakollinen osa, 30 osp
- Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
Tutkinnon valinnaiset osat 1, 60 osp
- Markkinointiviestinnän toimeksianto
- Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
Tutkinnon valinnaiset osat 2, 60 osp
- Asiakashankinta
- Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu
- Projektinhallinta
- Ratkaisumyynti
- Tapahtumatuotanto
- Tilan ja esillepanon visuaalinen suunnittelu ja toteutus
- Tuoteryhmätyöskentely
ePerusteet
Tutustu ePerusteet-palvelussa tutkinnon muodostumiseen ja Salpauksen toteutussuunnitelmaan.
Koulutustyyppi
Ammattitutkinnot
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opiskelumuoto
Monimuoto-opiskelu
Opiskelupaikka
Lahti, Lahden keskustakampus
Edellytykset opiskelulle
Hakijalla on oltava alan työpaikka tai työssäoppimispaikka, sillä näytöt toteutetaan yrityksessä aidoissa työtehtävissä.
Uusia mahdollisuuksia
Onnistu digimarkkinoinnissa
Kouluttaudu nykyaikaisen markkinointiviestinnän osaajaksi Onnistu digimarkkinoinnissa -koulutuksen avulla. Koulutus on suunnattu yrityksille ja henkilöille, jotka tarvitsevat uutta osaamista vastatakseen digitalisaation mukanaan tuomiin markkinoinnin vaatimuksiin.
Koulutuksessa perehdytään monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin muotoihin, sisällöntuotantoon sekä analytiikan hyödyntämiseen. Koulutus soveltuu jo markkinointia osaaville sekä niille, jotka vasta ottavat ensimmäisiä askeliaan markkinoinnin alalla. Koulutuksen yhteydessä suoritetaan liiketoiminnan ammattitutkinto.
Koulutuksen sisältö
Koulutus räätälöidään yksilöllisesti osallistujan tarpeiden mukaan.
- Markkinoinnin perusteet
- Kampanjasuunnittelu
- Sosiaalisen median markkinointi
- Digitaalinen markkinointi
- Brändin visuaalinen ilme
- Digitaalisuus työssä
- Tapahtumamarkkinointi
- Photoshop - Kuvat markkinoinnin välineenä
- InDesign – Digi- ja painomateriaalit
- Videot markkinoinnissa
- Marketing English
- Osallistava markkinointiviestintä
- Verkkosivut ja hakukonemarkkinointi
- Markkinoinnin automaatiot ja data-analytiikka.
Koulutus sisältää myös verkko-opintoja.
Koulutuksen aloitus henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
- Jatkuva haku
- Oppisopimuksella koulutus on maksutonta. Ota yhteyttä Joonas Liimataiseen, opintojesi rakenteen ja käytännön järjestelyjen suunnittelussa.
Lisätietoa ja yhteydenotot
Lehtori Joonas Liimatainen, joonas.liimatainen@salpaus.fi, puh. 044 708 0167