
Palvelumuotoilulla tuohta irti ja resurssit hyötykäyttöön
Palvelumuotoilu yrityksen veto- ja pitovoimana
Meneillään on nykyaikaisen asiakkaan aikakausi, jossa hän valitsee harkiten, mitä palveluja käyttää. Valinta tapahtuu sen perusteella, millaista arvoa hän palvelusta saa. Kyydissä pysyvät he, jotka onnistuvat asiakaslähtöisesti kehittämään tarjoamaansa ja toimintatapaansa. Sama toteutuu myös sisäisen asiakkaan eli työntekijän tai potentiaalisen työnhakijan kohdalla. Parhaimmat osaajat arvioivat työnantajayritystä tiukin kriteerein.
Palvelumuotoilu on jokapäiväinen tapa ja kokonaisvaltainen ajattelumalli liiketoiminnan palvelujen tai prosessien kehittämiseen. Sen työkaluvalikoimaa voi jokainen toimiala ja osaamisalue hyödyntää. Palvelumuotoilu huomioi lisäarvon tuottamisen yritykselle, työntekijälle ja asiakkaalle.
Koulutuksen sisältö
9.5.2023 klo 9 – 12 Asiakas myynnin keskiössä (orientaatio)
- Millaisia ovat asiakkaan ja asiakkuuksien eri ulottuvuudet?
- Asiakassegmentointi, asiakassuunnitelma ja asiakkuuksien hoitomallit
- Asiakasarvo ja asiakkuusajattelu organisaatiossa
16.5.2023 klo 9 – 12 Palvelumuotoilulla asiakastyytyväisyyttä
- Palvelumuotoilu ajattelumallina ja sen tarjoamat mahdollisuudet
- Miten parannan asiakaskokemusta palveluja muotoilemalla?
- Asiakasymmärryksen hakeminen
- Palvelumuotoiluprosessi
24.5.2023 klo 9 – 12 Palvelumuotoilun työpaja
- Valitaan omalle yritykselle sopiva prosessi ja tapa kehittyä palvelumuotoilun avulla
31.5.2023 klo 9 – 12 Asiakaslähtöinen tuotteistaminen
- Miten tuotteistan?
- Palvelukonseptointi
- Markkinointi- ja myyntiargumentit
- Lanseeraus
Koulutustyyppi
Henkilöstö- ja täydennyskoulutus
Koulutusala
Kauppa ja hallinto
Opiskelupaikka
Lahti, Verkkokoulutus
Opiskelumuoto
Hybridikoulutus
Muuta tärkeää
Koulutus toteutetaan hybridinä. Työpajassa hyödyt erityisesti lähiosallistumisesta.
Tutustu blogeihin aiheesta: palvelumuotoilu
Koulutuksen jälkeen
Koulutuksen jälkeen ymmärrät sisäistä ja ulkoista asiakastasi paremmin, opit kehittämään heille entistä parempia palveluja esimerkiksi tuotteen/palvelun pilotoinnin kautta, pystyt kehittämään nykyistä toimintaa tai prosesseja asiakaslähtöisemmäksi sekä parantamaan työntekijäkokemusta.
Palvelumuotoilulla tuohta irti ja resurssit hyötykäyttöön
Aika
9.5.2023 klo 9 - 12
16.5.2023 klo 9 - 12
24.5.2023 klo 9 - 12
31.5.2023 klo 9 - 12
Paikka
Lahti, Verkkokoulutus
Osoite
Svinhufvudinkatu 10
Hinta
Neljän päivän koulutuskokonaisuuden hinta 680 euroa, koulutus on arvonlisäveroton.
Ilmoittaudu viimeistään
2.5.2023