Hybridimallin alkaessa 12.4. ruokakassijakelu lopetetaan ja ravintolat ovat avoinna opiskelijoille. Lounasaikoja on suurimmissa ravintoloissa pidennetty ruuhkien välttämiseksi.
Alta löydät ohjeita ja vastauksia usein kysyttyihin ruokakassikysymyksiin. Kaikkiin ruokakassiin liittyvissä kysymyksissä, voit myös olla yhteydessä ravintolapalvelut@salpaus.fi tai suoraan noutopaikaksi valitsemaasi ravintolaan.
Muista noutaa tilaamasi kassi. Vältetään yhdessä hävikkiä!
Kenelle ruokakassi on tarkoitettu?
Ruokakassijakeluun ovat oikeutettuja vain perustutkinto- ja VALMA-opiskelijat, joilla on ruokailuoikeus eli heille kuuluisi lähiopetuksessa maksuton ruokailu koulupäivän aikana. Tilaajan ruokailuoikeus tarkistetaan.
Mikä ruokakassi on?
Ruokakassissa opiskelija saa etäopiskeluviikon arkipäiville lämpimän aterian. Ruokakassilla haluamme huolehtia opiskelijoidemme hyvinvoinnista myös poikkeustilan ja etäopetuksen aikana.
Voiko ruokakassin sijasta saada suoraan rahana?
Tuki toteutetaan vain kampuksilta noudettavien ruokakassien muodossa. Ruokakassipalvelu on Salpaukselta vapaaehtoinen ja oma-aloitteinen tapa huolehtia opiskelijoista etäopintojen aikana.
Miten tilaan ruokakassin?
Ruokakassi tilataan jokaiselle etäopiskeluviikolle erikseen. Kullekin viikolle tulee oma tiedote Wilmaan, tiedotteessa on linkki tilauslomakkeeseen. Tilaus tehdään aina seuraavan viikon torstain noutopäivälle.
Ruokakassista ei ole tullut viestiä Wilmaan? Mikä on Wilma-tiedote?
Saamme järjestelmäteknisistä syistä viestin laitettua ainoastaan tiedotteena. Wilma-tiedotteet löytyvät netissä kirjautuneille Wilman etusivun oikeasta reunasta. Sovelluksessa tiedotteet löytyvät yläreunan sinisen osan kolmen viivan takaa.
Mistä haen ruokakassin?
Ennakkotilauksen yhteydessä opiskelija ilmoittaa, miltä kampukselta hän ruokakassin noutaa.
Tilauslomake ehti mennä kiinni, miten toimin?
Ota välittömästi yhteyttä ravintolapalvelut@salpaus.fi Emme valitettavasti voi taata ruokakassia myöhään tilanneille, mutta teemme parhaamme.
Tilauslomake vaatii kirjautumaan, miksi?
Opiskelijan pitää kirjautua lomakkeelle koulun AD-tunnuksilla, tämä on ainut tapamme tunnistaa ruokakassiin oikeutetut henkilöt.
Minulla on erikoisruokavaliot, miten tämä huomioidaan?
Tilauslomakkeella voit ilmoittaa ruokavaliotietosi.
Minun pitää muokata lomakkeella antamiani tietoja, miten teen sen?
Ole yhteydessä ravintolapalvelut@salpaus.fi
En muista, minkä ravintolan valitsin noutopaikaksi, mistä selvitän tämän?
Ole yhteydessä ravintolapalvelut@salpaus.fi
En saanut tilausvahvistusta, missä se viipyy?
Ruokakassin lomakkeen kautta tilanneille lähetetään tilausvahvistukset ohjeineen noutoviikon alussa. Mikäli tilaus tehdään muuta kautta, emme välttämättä saa lähetettyä nouto-ohjetta. Vahvistus lähetetään vain opiskelijalle koulun sähköpostiosoitteeseen.
Ruokakassi on viikolle x, mutta se pitää noutaa torstaina eikä maanantaina. Mistä tämä johtuu?
Saamme raaka-ainetoimitukset keskiviikkoisin. Ruokakassiin olemme kasanneet sekä Salpauksen omassa keittiössä tehtyjä annoksia sekä toimitusteknisistä sekä säilyvyyssyistä valmisruokaa. Ruokakassin mukana on ehdotus järjestyksestä, jossa ne kannattaa syödä. Valmistamme tuoreet annokset torstaiksi, nämä annokset on suunniteltu ensin syötäviksi. Muu kassin sisällöstä on suunniteltu alkuviikon ruokailuihin.
Milloin ruokakassi pitää tilata?
Seuraavan viikon tilauslomake aukeaa maanantaisin ja tilaukset pitää tehdä torstaihin mennessä. Seuraa Wilma-tiedotteita.
Miten nouto tapahtuu, mitä minun pitää ottaa huomioon?
Ruokakassit noudetaan torstaisin klo 10-14 välisenä aikana. Noutopiste on merkitty kyltillä sekä oranssilla logolla.
Salpauksen tiloissa on voimassa maskisuositus. Tiloihimme ei saa tulla, jos on ilmennyt pieniäkään flunssan oireita. Muista myös hyvä yskimis- ja käsihygienia.
Huolehdimme turvaväleistä ja sallimme enintään kymmenen henkilöä samaan aikaan noutotiloihin. Pyrimme tekemään noudosta mahdollisimman joustavaa, mutta varaudu jonottamaan ruuhka-aikoina.
En pääsekään hakemaan ruokakassia, mitä teen?
Mikäli et voi noutaa kassiasi, ota yhteyttä noutopaikaksi valitsemaasi ravintolaan tai ravintolapalvelut@salpaus.fi. Yhteystiedot löydät sivuiltamme.
Mikäli joku muu noutaa kassin puolestasi, välitäthän nämä ohjeet myös hänelle.
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ota yhteyttä ravintolapalvelut@salpaus.fi
KYSY LISÄÄ
Kategoriassa: Uutinen
Jaa tämä artikkeli: